بسیاری از زبان شناسان و کارشناسان براین باورند که هر چه سن شروع آموختن زبان پاین تر باشد پیشرفت بیشتری در یادگیری و استفاده از آن حاصل خواهد شد. به این معنی که یادگیری زبان باعث می شود که روابط اجتماعی کودکان بیشترتقویت شود و در نتیجه آنها در ارتباطات اجتماعی خود را با اعتماد بنفس بالاتر وسریعتر رفتار کنند. برخلاف باورعمومی که یادگیری زبان دوم مشکلاتی را برای زبان اول خواهد داشت، این فرایند سبب کمک به ساختارها و پیشرفت جمله بندی زبان آموزان خواهد شد. روشهای مختلفی برای یادگیری برای زبان دوم طی سالعای مختلف طراحی شده است که برخی از انها خصوصا در سنین پایین، در مدت زمان کمتری موثر بوده وبرخی به زمان بیشتری نیاز دارند .
موسسه زبان بهبود پس از گذشت نزدیک به ۷ دهه از فعالیت خود همواره به سیستم آموزشی زبان کودک به عنوان یک اصل نگاه کرده وطبق تئوری های روز یادگیری زبان در دنیا و رهنوردهای دکتر شریفی که فراگیری زبان انگلیسی را خود از سن ۶ سالگی شروع کرده اند یکی از موفق ترین موسسات درعرصه زبان انگلیسی کودکان می باشد .
در دوره های کودکان و نوجوانان موسسه زبان بهبود از جدید ترین متد ها و کتابهای آموزش زبان استفاده شده و تمامی اساتید زبان بهبود برای این دوره ها آموزش های لازم را دیده اند. در این راستا برای کودکان ۶-۴ سال از کتابهای موفق Super Safariاز انتشارات Longman و First Friends از انتشارات Oxford استفاده شده که در این مجموعه کار آموزش از طریق بازی و کاردستی یاد تحقق می یابد. این کتاب بر اساس توسعه مهارتهای مختلف زبانی می باشد طوری که کودکان در محیطی شاداب و فعال همه مطالب را به صورت نامحسوس فرامی گیرند.
برای کودکان ۱۲-۷ سال از کتابهای Family & Friend انتشارات Oxford استفاده می شود که با تمرکزبرمهارتهای گفتاری و شنیداری، با تقویت گام به گام مهارتهای مرتبط با تلفظ ومکالمه درمحیطی دوستانه وحتی با تکیه بر مدلهای مختلف نوشتن در کتابهای سطوح بالاتر، فضای مناسب را برای یادگیری زبان برای کودکان فراهم می کند. تصاویر مناسب و شاداب، CDها و کتب کمک آموزشی، این مجموعه را از سایر مجموعه ها جدا کرده است. نکات گرامری پنهان درجملات و گسترش دایره واژگان همراه با تقویت مهارتهای اجتماعی و عاطفی این گروه سنی ازجمله اهداف این کتابها می باشد. ما در بهبود بر این باوریم که مهارتهای اجتماعی و عاطفی زبان آموزان از اهمیتی یکسان با مهارتهای زبانی برخوردارند و بر پایه همین اصل فضای کلاسها وروش اساتید طوری طراحی شده اند که کودکان با ابتکار و با تکیه بر ظرفیتهای خود و البته با روشهای علمی و تجربه بیش از۶۰ سال آموزش موسسه زبان بهبود زبان دوم را همانند زبان مادری یاد گرفته و در دنیای جدید با اعتماد به نفس بالاتری قدم بگذارند.
آرزوی ما در بهبود این است که کودکان ونوجوانان این مرز و بوم با این روش سیستماتیک و مدرن ودر عین حال بومی و علمی به اهداف ذکر شده رسیده و ستاره های درخشان و افتخارایران عزیزمان باشند.